• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Erfarenhet utav Resurs Bank?

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
Hej på er mina vänner.

Tänkte höra om någon har erfarenhet utav Resurs Bank?

har fått ett erbjudande utav på hela sökta summan till hyfsat bra ränta, runt 7% och lösenkrav på cirka halva summan.
Komplettering 1 lönespec vilket inte är några konstigheter.

Men den stora frågan är, hur pass smidiga är de och hur pass kinkiga är de med skulder utanför UC?

Väntar på om fler erbjudanden trillar in men tror räntan blir svårslagen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
Inga andra hade lika bra ränta.
Om någon har koll mottages svar tacksamt!
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Hej på er mina vänner.

Tänkte höra om någon har erfarenhet utav Resurs Bank?

har fått ett erbjudande utav på hela sökta summan till hyfsat bra ränta, runt 7% och lösenkrav på cirka halva summan.
Komplettering 1 lönespec vilket inte är några konstigheter.

Men den stora frågan är, hur pass smidiga är de och hur pass kinkiga är de med skulder utanför UC?

Väntar på om fler erbjudanden trillar in men tror räntan blir svårslagen.
Låter intressant att få halva lösen och halva inte. Tyvärr vet jag inte så mycket om dem. Sköts det digitalt.
TYcker det låter som ett bra erbjudande.
Vilka förutsättningar hade du ?
UC ?
Förfrågningar ?
Inkomst och skuldbelopp
Vilket belopp fick du på ?
Kan vara bra för egen del att veta.
Tack och lycka till
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
922
Mottagna reaktioner
507
Poäng
577
Fick 125 K (6,5 %) beviljat i förrgår och behövde inte skicka in mer än foto på körkortet. Allt gick väldigt smidigt och efter mindre än 2 dygn efter ansökan fanns pengarna på kontot och kunde börja betala bort både från UC (nollade kreditkorten på OK/Q8, Swedbank och betalade bort Qliro och Betalkoll) plus Klarna och Fairlo utanför UC. Allt gick väldigt smidigt!
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Fick 125 K (6,5 %) beviljat i förrgår och behövde inte skicka in mer än foto på körkortet. Allt gick väldigt smidigt och efter mindre än 2 dygn efter ansökan fanns pengarna på kontot och kunde börja betala bort både från UC (nollade kreditkorten på OK/Q8, Swedbank och betalade bort Qliro och Betalkoll) plus Klarna och Fairlo utanför UC. Allt gick väldigt smidigt!
Låter bra, vilka förutsättningar hade du ? UC och förfrågningar. Skönt att det finns någon som inte tar tre år på sig och ska kolla allt och man får pengarna snabbt och kan betala utanför UC bra. Grattis
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
922
Mottagna reaktioner
507
Poäng
577
Låter bra, vilka förutsättningar hade du ? UC och förfrågningar. Skönt att det finns någon som inte tar tre år på sig och ska kolla allt och man får pengarna snabbt och kan betala utanför UC bra. Grattis

Hade en ff. Den försvinner i augusti så allra bäst hade det varit att vänta ytterligare några veckor. Men jag har varit "tvungen" att använda ena kreditkortet en hel del del till/under resa de senaste veckorna (och det andra var nästan maxat sedan tidigare) så jag insåg att min UC skulle fara upp rejält vid nästa uppdatering med typ 95 procents användning av krediterna om jag inte körde en Lendo nu innan månadsskiftet :)

I övrigt
Inkomst cirka 420 K
UC 1,4 (eller om det var 1,6)

Sökte inlösen på hela summan och de krävde på 100 K (av 125). Men det sköter man ju själv så inga tvångslösen egentligen. Bara ärlighet och självbevarelsedrift att få bort skitkreditetna :)
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Hade en ff. Den försvinner i augusti så allra bäst hade det varit att vänta ytterligare några veckor. Men jag har varit "tvungen" att använda ena kreditkortet en hel del del till/under resa de senaste veckorna (och det andra var nästan maxat sedan tidigare) så jag insåg att min UC skulle fara upp rejält vid nästa uppdatering med typ 95 procents användning av krediterna om jag inte körde en Lendo nu innan månadsskiftet :)

I övrigt
Inkomst cirka 420 K
UC 1,4 (eller om det var 1,6)

Sökte inlösen på hela summan och de krävde på 100 K (av 125). Men det sköter man ju själv så inga tvångslösen egentligen. Bara ärlighet och självbevarelsedrift att få bort skitkreditetna :)
Grattis !
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
Fick 125 K (6,5 %) beviljat i förrgår och behövde inte skicka in mer än foto på körkortet. Allt gick väldigt smidigt och efter mindre än 2 dygn efter ansökan fanns pengarna på kontot och kunde börja betala bort både från UC (nollade kreditkorten på OK/Q8, Swedbank och betalade bort Qliro och Betalkoll) plus Klarna och Fairlo utanför UC. Allt gick väldigt smidigt!
I mitt fall var det lösenkrav på cirka halva, därav att ”det kan strula” då de först bara begärde uppgifter om skulderna, sen helt plötsligt när jag själv ringde in ville de ha avi-er också vilket inte fanns någonstans att skicka in i det system de använder. Allt står ju som beviljat men tror inte på något förens de skulderna är betalda och pengarna är på kontot så jag kan rensa resten…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp